Звіт директора

Лучанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Лохвицької міської ради

перед громадськістю

за 2023/2024 н.р.

червень 2024

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни - на своєму вчительському трудовому фронті працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 “Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю” у травні-червні кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради школи та громадськості.

У своїй роботі протягом звідного періоду я керувалася статутом школи, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1.Загальна інформація про школу.

Лучанська ЗОШ І-ІІІ ступенів Лохвицької міської ради — заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Лохвицької міської ради Полтавської області. Управління і фінансування здійснюється відділом освіти виконавчого комітету Лохвицької міської ради.

У 2023/2024 н.р. у закладі працювало 21 педагогічних працівників і 13 працівників з числа обслуговуючого персоналу (2 чоловіки працюють сезонно - в період опалювального сезону).

У цьому навчальному році навчання завершують 97 учнів . У 10 клас плануємо набрати 8 учнів. До 1 класу у 2024/2025 навчальному році піде 9 школярів, які будуть навчатися за програмою Нової української школи.

2.Кадрове забезпечення.

У 2023/2024 н.р. штатними працівниками Лучанська ЗОШ І-ІІІ ступенів була забезпечена на 100%. Розстановка педагогічних кадрів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників.

Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому кожен учитель нашої школи вміє працювати з комп’ютером, використовує нові інформаційно-комунікаційні технології, ефективно забезпечуючи освітній процес. Широко використовується комп'ютерний клас, ноутбуки, проектори, інтерактивна дошка, телевізори, принтери. Широко застосовуються в освітньому процесі хмарні технології. У 2023/2024 н.р. школа повністю працювала з електронними журналами.

За якісним складом педагогічних працівників наша школа є однією з кращих шкіл Лохвицької ТГ.

Учителів вищої кваліфікаційної категорії – 9;

І кваліфікаційної категорії – 6;

ІІ кваліфікаційної категорії– 3;

спеціаліст – 2;

бакалавр -1.

Мають педагогічне звання «Старший учитель» - 7 учителів, 1 – «Учитель-методист».

3. Методична робота.

Відповідно до річного плану роботи закладу у 2023/2024 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", Указів Президента України "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", "Про Національну доктрину розвитку освіти", спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. У 2023/2024 навчальному році педагогічний колектив продовжив працювати над науково-методичною проблемою “Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу”. Розв’язання проблеми і завдань школи, затверджених на навчальний рік, дозволило шкільному колективу досягти певних успіхів у забезпеченні якості освітніх послуг, створенні умов для навчання і виховання учнів.

Надзвичайною особливістю роботи закладу у 2023/2024 н.р. було проведення освітнього процесу в умовах воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, викликаного початком повномасштабної російсько- української війни. З 1 вересня по 26 листопада 2023/2024 н.р. освітній процес у закладі здійснювався для учнів 1-6 класів за очною формою навчання, для учнів 7-11 класів - за змішаною формою . До 27 листопада 2023/2024 навчального року були повністю підготовлені укриття ,які вміщали всіх учасників освітнього процесу на випадок повітряної тривоги. Це дало можливість з 27 листопада 2023 року учням 1-11 класів навчатися за офлайн формою.

Для учнів з числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб (4 дітей) у нашій школі було організовано навчання за заявою одного з батьків. .

Незважаючи на усю складність освітнього процесу у 2023/2024 н.р. освітні навчальні програми виконані повністю.

Усі педагогічні працівники закладу активно працювали у професійних спільнот Лохвицької ТГ.

Протягом року у школі діяло 4 методичних об’єднання:

- методичне об’єднання вчителів початкових класів (керівник Гезун Н.С.);

- методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу (керівник Шапочка С.П.);

- методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Чухляд Ю В.);

- методичне об’єднання класних керівників (керівник Крістенкова О.А.).

Кожне з методичних об’єднань проводило засідання згідно попередньо складеного графіка , які охоплювали актуальні питання щодо організації та покращення якості освітнього процесу в школі.

Постійно проводилися консультації для педагогічних працівників адміністрацією школи, керівниками шкільних методичних об’єднань з питань організації освітнього процесу, методичної роботи, ведення шкільної документації, використання під час планування та проведення уроків та позакласних заходів інновацій освіти.

Протягом 2023/2024 н.р. приділялася належна увага росту педагогічної майстерності вчителів через самоосвітню діяльність, курсову перепідготовку та атестацію педагогічних працівників.

Педагогічні працівники закладу постійно брали участь у онлайн вебінарах, семінарах , тренінгах, які проводили Центр ПРПП Лохвицької міської ради, ПАНО імені М.В.Остроградського.

Згідно перспективного та річного графіка проходження курсової перепідготовки у 2023/2024 н.р. на базі Полтавської академії неперервної освіти курсову перепідготовку (онлайн) пройшли вчителі: П’ятницька О.О. (директор); Роман Л.В., англійська мова); Палінка О.А. (заступник директора з навчально-виховної роботи, зарубіжна література); Крістенкова О.А.(фізична культура);Бондаренко О.Ю. ( технології); Желєзна Л.Г. (асистент вчителя) .

Усі педагогічні працівники, які у 2023/2024 н.р. викладали у 5,6 класах НУШ, завчасно пройшли підвищення кваліфікації (перший етап — 30 годин, другий етап — 15 годин) як вчителі, які реалізують новий Державний стандарт базової середньої освіти.

Згідно перспективного та річного плану атестації педагогічних працівників у 2023/2024 н.р. успішно пройшли атестацію вчителі школи:

- Бондаренко Олена Юріївна, вчитель трудового навчання, присвоєно кваліфікаційну категорію “Спеціаліст другої категорії” ;

- Крістенкова Оксана Анатоліївна , вчитель фізичної культури, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії ” ;

- П’ятницька Ольга Олександрівна, вчитель української мови та літератури, підтверджено кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії” та педагогічне звання “ Вчитель-методист”.

Для організації проведення методичної роботи з педагогічними працівниками постійно використовуються хмарні технології: з використанням Google Таблиць та Google Документів оформляються та ведуться методичні картки вчителів, заповнюються звіти про підсумки навчання та відвідування учнями школи, планується робота шкільних методичних об’єднань тощо; за допомогою Google Форм проводиться анкетування педагогічних працівників школи.

4. Навчальна діяльність учнів.

Повністю вдалося розв'язати питання охоплення навчанням дітей мікрорайону школи та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку в мікрорайоні школи охоплені навчанням.

Оцінювання навчальної діяльності учнів за І , ІІ семестр та рік здійснювалося відповідно до наказу МОН України від 15.05. 2023 р. № 563 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні” та рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти ( наказ МОН України від 01 квітня 2022р. № 289).

Всі учні атестовані з усіх навчальних предметів.

Середній бал навчання учнів 5 класу - 8,3; 6 класу - 8,8; 7 клас - 7,9 ; 8 класу - 7,7; 9 класу - 6,8 ; 10 класу - 8,3; 11 класу -8,4.Найкращі результати мають учні 5 та 10 класу. Низькі показники навчання у восьмикласників.

По завершенню 2023/2024 н.р. учні 1- 10 класів переведені на наступний рік навчання. 10 учнів 11 класу випущено зі школи.

Належна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми.

У рамках реалізації комплексної програми розвитку освітніх галузей Лохвицької ТГ “Обдарована дитина” у Лучанській ЗОШ І – ІІІ ступенів у 2023-2024 н.р.:

1.Постійно поповнювався шкільний інформаційний банк даних «Обдарованість».

2. Забезпечено участь школярів у І етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

3.Учні школи залучалися до участі у різноманітних конкурсах.

Учні школи взяли участь у І етапі Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика та І етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

На жаль, протягом навчального року в школі не працювали гуртки .

5.Державна підсумкова атестація .

У 2023/2024 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року” від 8 листопада 2023 року).. У відповідній графі додатку про освіту робиться запис “ звільнений(а)”.

У 2023/2024 н.р. учнів 11 класу звільнено від проходження ДПА. Проте випускників були вчасно зареєстровані на проходження мультипредметного тесту -2024. Складання МПТ дає змогу одинадцятикласникам вступати до вищих навчальних закладів. Бажання складати МПТ виявили 9 учнів.

6.Виховна та позакласна робота

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

Уся виховна робота у школі у 2023 /2024 н.р. була спрямована на виконання завдань, поставлених Конвенцією про права дитини, Законами України “ Про охрону дитинства”, ”Про освіту”, Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “ Нова українська школа” на період до 2020/2029 років.

Виховна діяльність школи була спрямована за напрямками:

-Превентивне виховання

-Морально-етичне виховання

-Громадсько-патріотичне виховання

-Художньо-естетичне виховання

-Трудове виховання

-Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя

-Екологічне виховання

Активним у житті школи було учнівське самоврядування на чолі з президентом шкільної учнівсько-парламентської республіки – ученицею 8 класу Змієвською Таїсією.

У школі у 2023/2024 н.р. було організовано різноманітні форми роботи.

Навчальний рік розпочався зі свята Першого дзвінка онлайн. Учні підготували і записали патріотичний відео перфоменс “ Нас не здолати”.

21 вересня - День Миру ! В цей день лунала повітряна тривога, і школярі створювали голубів - символ миру - в укритті.

Шульгата В., учениця 3 класу, взяла участь у Міжнародному конкурсі мистецтв “ Я зможу”, отримавши другу премію за виконання пісні “ Я україночка у вишиваночці”.

У Всеукраїнському творчому конкурсі “ Мій Шевченко” Перлина Мистецтва взяли учні школи Змієвська Т.(8 клас),Хоменко Назар ( 5 клас), Матсапаєва Яна ( 1 клас), Кабюк Назарій і Орест (3 клас,1 клас).

Учні школи взяли активну участь у конкурсі малюнка “ Майбутнє планети у наших руках”.

Проводиться волонтерська робота на допомогу ЗСУ. Так, 23 листопада 2023 року у школі відбувся благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ. Зібрані кошти було передано на лікування нашому земляку Череваню В

Флешмоб “ Коробка тепла для ЗСУ” дав змогу зібрати 6 великих посилок для наших воїнів-односельців.

Напередодні Великодня учні та вчителі школи запустили Акцію-збір коштів на комплектуючі до дронів для військових. За 5 днів Акції було зібрано коштів, яких вистачило більше, ніж на одну “ пташку”.

Команда школи “Цвіт нації” брала участь у конкурсі на кращий захід з національно- патріотичного виховання серед освітніх закладів Лохвицької ТГ.

7.Правовиховна робота

У нашій школі у 2023/2024 н.р. з учнями було організовано такі форми правового навчання і виховання:

-тематичні загальношкільні лінійки та класні години;

- бесіди на правову тематику;

- анкетування;

- уроки правознавства;

- олімпіади з правознавства;

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями;

- відвідування проблемних сімей вдома.

Соціальним педагогом Бондаренко О.Ю., класними керівниками проводяться бесіди з учнями групи ризику та учнями, які потрапили у складні життєві умови. Та все ж за навчальний рік траплялися випадки протиправної поведінки учнів.

У період воєнного стану особлива увага зверталася на необхідність психологічної підтримки дітей. Для цього використовувалися відповідні матеріали, що розміщувалися на сайті МОН України та інших ресурсах в мережі Інтернет.

8.Соціальний захист

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно діючим законодавством. На кінець навчального року маємо такі списки учнів пільгових категорій:

Діти-сироти – 2;

Діти, позбавлені батьківського піклування – 3;

Діти-інваліди – 3;

Діти, визнані постраждалими внаслідок аварії ЧАЕС – 1;

Діти, батьки яких визнані учасниками бойових дій – 2;

Діти, чиї батьки зараз проходять службу у ЗСУ за контрактом - 2;

Діти, батьки яких призвані під час мобілізації - 4;

Діти, чиї батьки уклали контракт добровольця ТО - 1;

Діти з малозабезпечених сімей– 4 (сімей 3);

Діти з неповних сімей( розлучені) –24( у них дітей -26);

Діти з багатодітних сімей – 16 (8 сімей);

Діти з неповних сімей (втрата годувальник) - 3;

Діти з особливими освітніми потребами - 2;

Діти-внутрішньо переміщені особи -4..

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у новорічних заходах з подарунками( подарунки за кошти центру соціальних служб для молоді).

За кошти Лохвицької міської ради діти пільгових категорій та 1-4 класів отримували одноразове безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 25 грн. за обід. Крім того, учні 5-11 класів мали змогу харчуватися у шкільній їдальні за кошти батьків.

З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класними керівниками, соціальним педагогом, практичним психологом, адміністрацією школи.

Робота практичного психолога Желєзної Л.Г. була спрямована на збереження і зміцнення здоров’я, підвищення адаптивних можливостей учнів, на створення умов для повноцінного та гармонійного розвитку всіх учасників освітнього процесу і здійснювалася за напрямками: діагностика, профілактика, корекція, просвіта, консультування.

9.Співпраця з батьками

Виховання учня у школі і сім'ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім'ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

10.Збереження і зміцнення здоров'я учнів та працівників

Медичне обслуговування та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.

Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра Полтавцева Л.Д.

Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рів. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.

Медичне обслуговування працівників школи здійснюється на базі Лохвицької центральної поліклініки. Вони щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Кухар проходить медогляд 2 рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику виділяється 2 дні. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у медсестри школи.

Цікаво і змістовно кожного року відбувається оздоровлення школярів у ДЗОВ “Калинка” на базі Лучанської ЗОШ I-III ступенів. На жаль, у цьому навчальному році у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні ДЗОВ “Калинка” не зможе прийняти дітей.

11.Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

Робота охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму у побуті і під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України “Про охорону праці”, “Про дорожній рух”, “Про пожежну безпеку”, державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи.

На початку навчального року, напередодні канікул проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів. Регулярно проводяться цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями.

У школі є в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалося на нарадах при директору. У школі розроблено заходи щодо попередження травматизму учнів, проводиться відповідна робота і з вчителями та обслуговуючим персоналом.

Причини виникнення травм з'ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

12.Фінансово-господарська діяльність

Будівля школи прийнята в експлуатацію у 1978 році, 45 роки тому. Але не зважаючи на зношеність споруди, адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням і зміцненням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи постійно проводиться відділом освіти виконавчого комітету Лохвицької міської ради.

Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, авансу.

Постійно ми отримуємо чуттєву підтримку з боку відділу освіти..Це:

- отримання фарби для фарбування класних кімнат,коридорів, спортзалу, майстерні, спортивного майданчика та різних будівельних матеріалів для ремонту школи;

- миючих і дезинфікуючих засобів для утримання приміщення школи відповідно санітарно-гігієнічних норм;

- інвентаря (відер, віників, граблів, лопат ,сап таін).;

- ксероксного паперу;

- придбання ліків для медичного кабінету школи;

- виділення пального для шкільного автобуса на підвезення учнів і вчителів в с. Луку до школи.

У відділ освіти зроблено замовлення на 2025 рік на поповнення матеріально-технічної бази школи для 5 , 6,7 класу НУШ та ресурсної кімнати.

Було розроблено проекти і закладено у бюджет Лохвицького міської ради на 2022 рік на капітальний ремонт спортзалу та харчоблоку школи із придбанням сучасного обладнання. Та всі плани порушила війна...

Незважаючи на складність усієї ситуації у 2023/2024 н.р., весь колектив школи продовжує приділяти увагу естетичному оформленню навчального закладу. Оновлюються класні кімнати. Подвір'я школи прибране, доглянуте; підрізано дерева, кущі, покошено газони. Фарбується спортивний майданчик. Висаджено квіти на клумбах.

13.Управлінська діяльність

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії усіх ланок та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та взаємовдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявності є усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність у загальноосвітньому навчальному закладі. З підключенням школи до мережі Інтернет (у тому числі із застосуванням Wi-Fi) стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України , департаменту освіти і науки Полтавської ОДА, ПАНО, сайтами інших закладів освіти, що дає можливості оперативно користуватися інформацією, знайомитися новими документами.

Новими документами, якими керуюся в управлінській діяльності, є листи Міністерства освіти і науки України від 25.02.2022 №1/3278-22 “Про режим управління” та від 07.03.2022 №1/3378-22 “Про практику застосування трудового законодавства у галузі освіти і науки під час дії правового режиму воєнного стану”. Відповідно до статті 8 Закону України “Про правовий режим воєнного стану” одним із заходів провового режиму воєнного стану було використання у 2023/2024 н.р. потужностей та трудових ресурсів закладу, зміна режиму роботи , умов праці відповідно до законодавства про працю.

Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.

У своїй роботі з працівниками школи я дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників школи бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.

Прагну, щоб у школі було творче вирішення справ.

Дякую усім за плідну роботу у 2023/2024 н.р .

Ми вистояли на освітянському фронті у 2023/2024 н.р.! Вистоїмо й надалі! І обов’язково ПЕРЕМОЖЕМО!

Кiлькiсть переглядiв: 3165

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.